Simone Dinnerstein, klasik müziğin geri dönüş kuşağının en beğenilen piyanistlerinden biri tanesi. Bach'ın Goldberg Varyasyonları kaydının olağanüstü başarısı ile uluslararası bir başarı kazandı. Dinnerstein ilginç mekanlarda klasik müzik çalmaya adanmış bir organizasyon olan Piatigorsky Vakfı için ABD çapında konserler verdi. Örneğin Louisiana eyaletindeki Avoyelles Correctional Center'daki hapishane de ilk klasik müzik performansını gerçekleştirdi ve Baltimore Senfoni Orkestrası tarafından düzenlenen bir konserde Maryland Kadınlar Hukuk Bürosunda gerçekleştirdi. Simone Dinnerstein yeni albümünde oldukça ilginç bir konsept sergiliyor.
Küba'da kaydedilen yeni albümde, Havana Lyceum Orkestrası ile işbirliği yaparak Mozart'ın 21 ve 23 numaralı piyano konçertolarını seslendirmiş. Albümde Dinnerstein bir müzisyen olarak köklerine geri dönüş yapıyor. Küba ile olan ilişkisi, dokuz yaşındayken piyano öğretmeni olan Küba göçmeni Solomon Mikowsky ile başlamış. Mikowsky, bir çocuğun hayallerine Küba'yı dahil etmiş ve Güney Amerika'nın farklı melodilerini genç öğrencisine tanıtmış. Dinnerstein biyografyasında şöyle yazmış; "Solomon'dan çok şey öğrendim ve müzik kültürü, içinde doğmanız gereken bir şey değil, seçebileceğiniz ve öğrenebileceğiniz bir şeymiş."
İlerleyen yıllarda Mikowsky, Küba'ya geri döner ve ülkesindeki zengin kültür ve sanat ortamının önemli bir figürü haline gelir. Bu durum Simone Dinnerstein'a da Küba ve onun aynı zamanda kültürel başkenti olan Havana'nın kapısı açılır. Bu dönemlerde Dinnerstein, bir festival sırasında Havana Lyceum Orkestrası'ndan bir Mozart performansı dinler ve orkestrayla çalışmak için fırsat aramaya başlar. Hemen bir yıl sonra birlikte stüdyoya girerek Mozart'ın 21 ve 23 numaralı piyano konçertolarını kaydederler. Kayıt ünlü bir isim olan Adam Abeshouse tarafından yapılmış.
Orkestra Jose Antonio Mendez Padron tarafından yönetilmiş. Havana Lyceum Orkestrası'nın kurucu müzik direktörü olan Padron, Kanada, İspanya, Fransa, Avusturya, ABD, Ekvador ve Nikaragua'da farklı orkestralarda çalışmış. 2011'den beri Küba Ulusal Senfoni Orkestrası'nın direktör yardımcısı olarak görev yapmakta. Pedro, Havana, Küba'daki Sanat Üniversitesi'nden mezun olup, koral yönde uzmanlaşmıştır. Jorge Rotter, Thomas Hengelbrock, Shalev Ad El ve usta Ronald Zollman gibi önemli müzik yönetmenleri ile çalışma fırsatı bularak kendisini geliştirmiş. Uzun lafın kısası kendisi Küba Klasik Müziği için önemli bir insan.
Havana Lyceum Orkestrası ise 2009 yılında Avusturya'nın Salzburg Mozarteum Vakfı'nın sponsorluğunda kurulmuş. Küba'daki farklı konservatuvarların öğrencileri ise kadrosunu oluşturuyor. Orkestra, Küba'da ve yurtdışında eleştirmenlerin beğenisini kazandı. Orkestra farklı solistler ve kadrolar ile düzenli olarak Küba'da kayıtlar yapıyor.
Kayda gelirsek son yıllarda Güney Amerika'lı orkestralar oldukça ilgi çekiyor ve geniş kitlelere ulaşıyorlar. Ayrıca kendilerine özgü müzik eğitim sistemleri de merak uyandırıyor. Simone Dinnerstein gibi iyi bir piyaniste eşlik eden gencecik bir orkestra ve enerjileri müthiş. Muhtemelen Mozart'ın 21 ve 23 numaralı piyano konçertolarının muhteşem yorumları vardır ancak bu kayıt size o pozitif enerjiyi her saniyesinde hissettiriyor. Kulak kabartılması tavsiye edilir...
----------YAYINLARIMIZA DESTEK VERENLER----------
Yorumlar
Yorum Gönder