Dame Mitsuko Uchida 1948 doğumlu Japon asıllı İngiliz piyanist. Kendi yaşıtları arasında ern iyiler listesinde gösterilen Uchida, Japonya'da doğmuş. Diplomat olan ailesi sayesinde genç yaşta Avrupa'ya gelmiş. Babasının Avusturya büyükelçisi olmasıyla Viyana'ya taşınmış. Bu süreç Uchida'nın hayatında önemli bir dönüm noktası olmuş. Viyana Müzik Akademisine kabul edilmiş. Babasının görevinin bitmesine rağmen Viyana'da kalmaya devam etmiş. 1960'ların sonu ve 1070'ler müzik kariyeri açısından başarılar ile dolu. Bir çok yarışmada derece alan piyanist kariyerini özellikle Mozart, Beethoven, Schubert, Chopin, Debussy, Schumann ve Schoenberg eserlerine odaklamış. Tüm Mozart piyano sonatlarını kaydettiği projesi dünya çapında önemli başarı sağlamış. Ayrıca Mozart Piano konçertolarından 23 ve 24 numaraları çaldığı kayıtlar ile dalında Grammy ödülünü almış.
Mitsuko Uchida, son yıllarda Schumann albümleri üzerine yoğunlaşmış durumda. Geçen sene çok başarılı bir albüm ile ses getiren Schumann kayıtlarına bu sene de devam ediyor. Uchida'nın yeni kaydı Decca etiketi ile yayınlandı. Piyano Sonatı No.2 (G minor Op. 22) ile birlikte Schumann'ın son yıllarında önemli iki bestesi Waldszenen ve Gesange der Fruhe CD içeriğinde bulunuyor.
Piyano Sonatı No. 2, hem dinleyiciler hemde müzisyenler için çok sevilen bir eser. Bunun en önemli sebebi piyanistlerin kabiliyetlerine virtüözite yeteneğine hitap etmesi. Durum böyle olunca klasik müzik dünyasında çok sayıda kaydını bulabilmek mümkün. Mitsuko Uchida, bu çok kaydedilen eserde oldukça sıra dışı bir performans göstermiş. Bir çok klasik müzik eleştirmeni özellikle eserin ilk bölümünde teknik ve estetik çalış tarzını çok iyi yansıtmış. Tabii ki tarih boyunca çok iyi kayıtlar mevcut ancak Mitsuko Uchida performansı son yıllardaki en iyilerden bir tanesi olarak nitelendiriliyor.
Kaydın asıl ilgi çekici performansı; Gesange der Frühe. Son derece karmaşık ruh hallerine girebileceğiniz eser beş bölümden oluşan ve solo piyano için yazılmış bir eser. 1853 yılında bestelenen eser Schumann'nın son bestelerinden bir tanesi. Schumann eser üzerinde çalıştığı zamanlarda hem duygusal hemde zihinsel bir karmaşanın içerisindeydi. Eser her ne kadar melodik bir yapıya sahip ise de oldukça depresif bir ruh hali var eserin. Mitsuko Uchida albümün sonunda bu besteye yer vermiş. Özellikle "Im ruhigen Tempo" bölümü yani eserin ilk hareketi son derece başarılı. Piyano tonu çok başarılı. Son dönem Decca kayıtlarındaki başarı ve dinleme odasını dolduran hacim bu kayıtta da dikkat çekiyor.
Yorumlar
Yorum Gönder